wtorek, 6 grudnia 2016

Męski sweter-bluza czyli moja wersja Cosy Hubby

Ten sweter po raz pierwszy zobaczyłam na tegorocznych Drutozocie w Toruniu i w zasadzie natychmiast podjęłam decyzje o tym, że mój mąż musi taki mieć. 
Zawiera on wszystko co mój małżon lubi czyli kołnierz, który nie jest golfem i sznurki, które w mojej ocenie stanowią niezwykłą ozdobę tego swetra i nadają mu sportowego charakteru. 
Kilka dni po Drutozlocie nabyłam u Marzenki wzór na ravelry Cosy Hubby odpowiednią włóczkę w ilości 500g. Wybrałam malabrigo  Sock w pięknym kolorze butelkowej zieleni 805 Alcaucil 400m w 100g. Sweter jest dosyć duży a włóczki starczyło na spokojnie (zostało jakieś 1/3 kłębuszka) więc uznaję jej wydajność za zadowalającą. Gdybym miała powiedzieć, że dzierganie było lekkie, łatwe i przyjemne to bym skłamała. Kołnierz początkowo ze względu na złe rozszyfrowanie angielskojęzycznego wzoru dziergałam 4 razy, ale warto było bo zdecydowanie jest on największą ozdobą swetra. 
Trochę jestem niezadowolona z tego jak wyszły plecy. Ze względu na to, że producent malabrigo zaleca przekładanie nitki, żeby zniwelować ewentualne przebarwienia nitki na plecach powstał specyficzny pasek, jak się wkurzę to spruje do pach i zrobię cały dół na nowo. Oczywiście użytkownik nie czepia się tego drobnego mankamentu i nosi sweterek z zadowoleniem jednak dla mnie to ujma na dziewiarskim honorze ;)

sweter wyróżniają niezwykłe detale: tunel na sznurek  
 prawe oczka na wierzchu przy mankiecie robionym metodą double knitting 
 tu ten chole....pasek
chcecie sprawić swojemu facetowi super prezent to polecam ten sweter. mnóstwo pracy ale sweter naprawdę super.
Ps. do zdjęcia nr 1 mina "długo mam tak stać?" znikła natychmiast po sesji, on tylko udaje takiego pochmurniaka...

7 komentarzy:

  1. Pięknie wykonany sweter.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aneto, kosztował mnie sporo pracy i nerwów, ale efekt warty zachodu i poświęconego miesiąca.

      Usuń
  2. Super, też mam ochotę na ten sweter dla mojego męża tylko problem z angielskim , u mnie leży. Czy można liczyć na pomoc w tłumaczeniu wzoru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, pisz bezpośrednio na maila. Też w pewnym momencie miałam kłopot i radziłam się u źródła ;) więc będzie okazja oddać przysługę.

      Usuń
  3. Ja bym takiego paska nie pruła, nie wygląda to źle. Czasami takie rzeczy się zdarzają i wiem jak to wkurza, ale dopóki pasek nie jest absolutnie widoczny i nachalny to nie ma co się stresować :) Kiedyś zrobiłam sweter w którym miałam wielki pas (10 cm) innego koloru na biuście, jak od linijki. Wkurzyłam się i sprułam... Ale takie paski jak ten u Ciebie zostawiam. Zresztą, kto tam na plecy patrzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Olu za słowa wsparcia. Musiałam go zabrać do pracy, i dziewczyny też stwierdziły, że mam mówiąc delikatnie "nierówno" pod sufitem, że mi takie coś przeszkadza.....ale co zrobić takie zboczenie dziewiarskie

      Usuń
  4. Piękności! Zagłębiać się w szczegóły nie będę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wasze komentarze.
Miło mieć świadomość, że są ludzie z taką samą pasją.
Pozdrawiam